سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

3854300-50313

با ما در تماس باشید

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
تاریخ انتشار: 17 مهر 1403

فشار بازار بر قیمت فولاد در سومین هفته مهرماه 1403

فشار بازار بر قیمت فولاد در سومین هفته مهرماه 1403 - شرکت فولاد مهراد

افزایش قیمت فولاد در سومین هفته مهرماه 1403

در هفته سوم مهرماه 1403، اکثر مقاطع فولادی بطور روزانه با افزایش 200 الی 300 تومانی روبرو گردیده اند. که این افزایش عمدتا به دلیل شرایط جنگی منطقه خاورمیانه و نوسانات دلار بوده است. با آغاز هفته سوم مهر، دلار در بازار در کانال 44 تومان معامله گردید. که این افزایش قیمت عمدتا به دلیل شوک روانی جنگ در منطقه خاورمیانه است. در این مقاله، روند افزایشی قیمت فولاد در سومین هفته مهرماه 1403 بطور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت فولاد

افزایش نرخ دلار به عنوان اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت فولاد در بازار ایران است. هر گونه افزایش قیمت نرخ ارز، موجب افزایش هزینه وابسته به تولید مقاطع فولادی می شود. از مهم ترین هزینه های وابسته به نرخ تولید می توان به هزینه نیرو، باربری و تجهیزات ساخت و ساز اشاره نمود. یکی دیگر از عوامل کلیدی، تورم جهانی آهن است. هرچند نوسانات بازار جهانی آهن به طور مستقیم موجب افزایش قیمت در بازار ایران نمی شود، اما افزایش قیمت جهانی آهن بعنوان یک عامل تاثیرگذار بر تصمیمات تاجران داخلی نیز در نظر گرفته می شود. با افزایش قیمت آهن در سطح جهانی، انگیزه تغییر قیمت در بین تولید کنندگان داخلی افزایش یافته و در نهایت موجب نوسانات شدید قیمت مقاطع فولادی در بازار می شود. میزان تقاضای آهن نیز نقش مهمی در تعیین قیمت فولاد دارد. با افزایش تقاضا، به‌ویژه در فصول ساخت و ساز موجب افزایش قیمت مقاطع فولادی می شود. از سوی دیگر، در زمانی کاهش تقاضا، فروشندگان تمایل به کاهش قیمت داشته، تا مشتریان را حفظ کنند. عامل دیگر عرضه آهن در بازار است. هر چه تعداد فروشندگان و میزان عرضه بیشتر باشد، رقابت میان آنها افزایش می‌یابد، که باعث کاهش قیمت می‌شود. اما اگر عرضه محدود شود، قیمت‌ها به طور طبیعی افزایش می‌یابد. نوسانات ارز و قیمت دلار نیز تأثیر قابل توجهی بر قیمت فولاد دارد. با افزایش ناگهانی قیمت دلار، واردات مواد اولیه برای تولید فولاد با هزینه‌های بیشتری مواجه شده، که در نهایت قیمت نهایی فولاد را افزایش می‌دهد. عوامل دیگری مانند قیمت ضایعات آهن، وضعیت بورس کالا و قیمت جهانی نفت نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم بر قیمت فولاد اثرگذار بوده و باید در تحلیل‌های بازار به آن‌ها توجه کرد.

روند قیمت فلزات اولیه بازار ایران در سومین هفته مهرماه 1403

بازار فلزات اولیه ایران طی هفته‌های اخیر نوسانات قابل‌توجهی را تجربه کرده است. یکی از مهم‌ترین مقاطع اولیه در بازار، شمش فولادی است. در هفته جاری، قیمت شمش فولادی در بورس کالا به ۲۲۲۶۴ تومان به ازای هر کیلو رسید که نسبت به هفته گذشته افزایشی ۰.۴ درصدی داشته است. این افزایش در کنار رشد ۲۳۷۸۰ تومانی شمش اعتباری شرکت آهن و فولاد ارفع، نشان‌دهنده تقاضای بالا در بازار داخلی است. در بازارهای جهانی نیز قیمت فوب شمش صادراتی به ۴۸۰ دلار و قیمت سی‌اف‌آر شمش وارداتی جنوب شرق آسیا به ۵۰۰ دلار به ازای هر تن رسیده است. با افزایش مداوم رشد قیمت‌ها و کاهش ریسک‌های ژئوپلیتیک منطقه احتمال افزایش قیمت شمش صادراتی ایران نیز وجود دارد. علاوه بر این، اختلاف قیمت دلار در بازار آزاد و بورس کالا به شکاف‌های قیمتی در بازار فلزات دامن زده است.از سوی دیگر، در بازار کنسانتره و گندله نیز تغییرات متنوعی دیده شده است. قیمت کنسانتره با افزایشی ۰.۷ درصدی به ۳۹۵۴ تومان رسید. همچنین، قیمت آهن اسفنجی در هفته جاری با ۲.۱ درصد افزایش یافت به ۱۲۷۱۵ تومان رسید.در بازار جهانی، قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد وارداتی چین با افزایشی ۱۸ درصدی در دو هفته اخیر به ۱۰۸.۱ دلار به ازای هر تن رسیده است.

نوسانات بازار مقاطع فولادی در سومین هفته مهر 1403 -شرکت فولاد مهراد

تغییرات قیمت فولاد در سومین هفته مهرماه 1403

قیمت فولاد در سومین هفته مهرماه 1403 نوساناتی بشرح زیر تجربه کرده است.

14 مهر 1403

شمش فولاد

علیرغم افزایش جهانی،  نرخ اکثر تولیدکنندگان شمش بدون تغییر بود.

میلگرد

از ابتدای امسال اکثر مقاطع فولادی میلگرد با افزایش 2500 الی 300 تومانی روبرو گردید. با آغار هفته سوم، قیمت میلگرد اکثر کارخانجات ثابت باقی ماند.

تیرآهن

تیرآهن در کارخانه در این روز با کاهش 150 تا 300 تومان و در انبار 20 الی 100 هزار تومان کاهش قیمت داشت.

ورق سیاه

قیمت ورق سیاه بطور میانگین با افزایش 200 تومانی روبرو گردید.

15 مهر 1403

شمش فولادی

قیمت شمش فولادی با افزایش 150 تومانی، نسبت به روز گذشته اعلام گردید.

میلگرد

میلگرد ذوب آهن اصفهان با افزایش قیمت 200 الی 400 تومانی همراه بود.

تیرآهن

تیرآهن با افزایش قیمت 100 الی 200 تومانی در کارخانه ثبت گردید.

ورق سیاه

قیمت ورق سیاه در این روز 200 تومان افزایش یافت. و روند افزایشی همچنان ادامه داشت.

16 مهر 1403

شمش فولادی

قیمت شمش فولادی ثابت اعلام شد و تغییر جدیدی نداشت.

میلگرد

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و ثابت باقی ماند.

تیرآهن

در این روز قیمت تیرآهن در کارخانه ثابت بود، اما در انبار با افزایش 20 الی 70 هزار تومان مواجه شد.

ورق سیاه

قیمت ورق سیاه نیز با 100 تومان افزایش همراه بود. و بازار پروفیل و لوله نیز روند مشابهی را تجربه کرد.

تغییرات قیمت دلار (14 الی 16 مهر 1403)

تحولات منطقه‌ای و نوسانات ارزی در این دوره، تأثیر مستقیمی بر دلار و قیمت فولاد در سومین هفته مهرماه 1403 داشته است.

14 مهر 1403

در این روز، قیمت دلار به دلیل تحولات خاورمیانه و احتمال جنگ در منطقه افزایش یافته و به حدود 63,170 تومان رسید.

15 مهر 1403

در این روز قیمت دلار همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و به 64,000  تومان رسید. که بالاترین قیمت طی این مدت بود.

16 مهر 1403

در روز دوشنبه 16 مهر، قیمت دلار پس از نوسانات شدید روز قبل با روند کاهشی روبروشده و به 63,500 تومان بازگشت. با این حال، همچنان بازار ارز در شرایط پر تلاطم به سر می‌برد.

چگونه مقاطع فولادی را با بهترین قیمت تهیه کنیم؟

خرید مقاطع فولادی با قیمت مناسب، یکی از چالش های مهم در صنایع مختلف است. شرکت فولاد توان ساخت مهراد، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان مقاطع فولادی در کشور، با ارائه راهکارهایی هوشمندانه این چالش ها را به فرصتی سودمندانه تبدیل می کند. کارشناسان فروش فولاد مهراد، ابتدا نیازهای پروژه های شما را بررسی نموده و بهترین نوع مقاطع فولادی را پیشنهاد می نمایند.

شرکت فولاد توان ساخت مهراد با ارائه قیمت‌های رقابتی، گزینه‌ای ایده‌آل برای خریداران است. اگر قصد خرید مقاطع فولادی در حجم بالا را دارید، با کارشناسان فروش فولاد در ارتباط بوده و از تخفیفات بزرگ ما بهره مند شوید. این رویکرد بطرز قابل توجهی هزینه پروژه شما را کاهش داده و به شما این امکان را می‌دهد که با هزینه‌ای کمتر، مقادیر بیشتری از مقاطع فولادی را تأمین نمائید. علاوه بر این، توجه به زمان خرید نیز امری کلیدی است. قیمت‌ها در فصول مختلف با نوساناتی مواجه می گردد. که خرید در زمان مناسب به سود بیشتر ختم می شود. کارشناسان فولاد مهراد بهتزین زمان خرید را به شما پیشنهاد نمود که به کاهش هزینه های پروژه های شما منتهی می شود. در نهایت، انتخاب یک تأمین‌کننده معتبر از نظر کیفیت و قیمت از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت فولاد توان ساخت مهراد با سابقه‌ای درخشان در ارائه مقاطع فولادی باکیفیت، به عنوان یک تأمین‌کننده مطمئن، بهترین گزینه برای خرید مقاطع فولادی است.

نتیجه‌گیری

افزایش قیمت فولاد در سومین هفته مهرماه 1403 به وضوح تحت تأثیر نوسانات بازار ارز و تحولات سیاسی قرار دارد. تغییرات قیمت مقاطع فولادی در کنار تغییرات دلار نشان‌دهنده ارتباط تنگاتنگ بازار داخلی فولاد با تحولات منطقه‌ای ، نرخ ارز و بازار جهانی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول