سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

3854300-50313

با ما در تماس باشید

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاریخ انتشار: 9 مهر 1403

پیش‌بینی بازار فولاد در مهر 1403

پیش‌بینی بازار فولاد در مهر 1403

پیش‌بینی بازار فولاد در مهر 1403 – عوامل تأثیرگذار و چشم‌اندازهای پیش‌رو

بازار فولاد همواره تحت تاثیر شرایط اقتصادی و سیاسی دچار نوسانات متعددی می گردد. در مهر ماه 1403، بازار فولاد ایران همچنان تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی و سیاسی دچار افزایش قیمت در برخی مقاطع شد. البته از ابتدای سال تاکنون، نوسانات ارزی و تحولات ژئوپلیتیکی منطقه ، تأثیرات قابل‌توجهی بر روند قیمت‌گذاری فولاد داشته‌است. با توجه به این شرایط، پیش‌بینی بازار فولاد در مهر 1403 به عواملی همچون نرخ ارز، بازار جهانی فلزات و تحولات سیاسی منطقه وابسته است.

لینک-داخلی-مقالات-فولاد مهراد

تحلیل بازار فولاد هفته پایانی مرداد 1403

نرخ ارز و تأثیر آن بر بازار فولاد

قیمت فولاد بطور مستقیم با نرخ ارز در رابطه است. با توجه به افزایش نوسانات نرخ دلار در هفته‌های اخیر و عبور آن از مرز 60,000 تومان، این انتظار می‌رود که قیمت محصولات فولادی نیز با افزایش همراه شود. با حفظ وافزایش روند صعودی نرخ ارز، قیمت انواع مقاطع فولادی با افزایش شدیدتری روبرو می شود.

قیمت جهانی فلزات اولیه

قیمت سنگ آهن در بازار جهانی یکی از عوامل تعیین‌کننده برقیمت فولاد در ایران است. در مهر 1403، قیمت سنگ آهن در بازار چین به بالای 100 دلار در هر تن افزایش پیدا کرد. که این افزایش عمدتا به دلیل حمایت اقتصادی چین از بازار فولاد بوده، این انتظار می رود که، قیمت مواد اولیه همچنان بصورت افزایشی باقی بماند. این افزایش، مستقیماً بر هزینه‌های تولیدکنندگان فولاد داخلی تأثیرگذار بوده و در نهایت موجب افزایش شدید قیمت مقاطع فولادی در بازار می شود.

تأثیر تحولات ژئوپلیتیکی و ریسک‌های منطقه‌ای

تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و افزایش ریسک‌های نظامی بطور مستقیم موجب افزایش قیمت در بازار مقاطع فولادی می شود. در مهر 1403، شاهد افزایش درگیری ها در منطقه لبنان، فلطسین بودیم، که این تحولات سیاسی منجر به فشار روانی شده و در نهایت موجب افزایش شدید قیمت مقاطع فولادی در بازار می شود.

تأثیر تحولات ژئوپلیتیکی و ریسک‌های منطقه‌ای - شرکت فولاد توان ساخت مهراد

تحلیل نوسانات بازار فولاد در مهر 1403

از ابتدای فصل پاییز، بازار مقاطع فولادی با نوسانات چشمگیری مواجه بوده، که این تغییرات عمدتاً ناشی از افزایش نرخ ارز و تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه است. در روزهای اخیر، اکثر مقاطع فولادی روزانه با افزایش قیمتی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومان روبرو شده‌اند. این افزایش قیمت‌ها ناشی از بالا رفتن نرخ ارز به مرز 61,000 تومان و همچنین افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل به‌ویژه در بخش واردات مواد اولیه فولادی رخ داده است.

گزارش جامع نوسانات بازار فولاد از ابتدای مهر ماه تا به امروز

در تاریخ ۱ مهر ۱۴۰۳، نرخ اکثر مقاطع فولادی به صورت ثابت اعلام شد. در روز دوم مهر، برخی از مقاطع فولادی با افزایش قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان مواجه شدند. این روند نوسانی به صورت پایدار تا ابتدای هفته دوم مهر ادامه یافت. در تاریخ ۷ مهر، بخش عمده‌ای از مقاطع فولادی با افزایش ۲۰۰ تا ۶۰۰ تومانی همراه بودند. این نوسانات عمدتاً تحت تأثیر افزایش نرخ ارز، طلا و سکه بوده است.

لینک-داخلی-مقالات-فولاد مهراد

نقش مهندسین متالورژی در بازار مقاطع فولادی

جمع‌بندی و چشم‌انداز بازار فولاد در مهر 1403

با توجه به تمامی عوامل ذکرشده، این احتمال وجود دارد، که بازار مقاطع فولادی  با افزایش شدید قیمت روزانه مقاطع فولادی روبرو شود. نوسانات نرخ ارز، تحولات بازارهای جهانی و تنش‌های منطقه‌ای همگی از عمده عوامل افزایش قیمت محصولات فولادی هستند. البته در صورت تثبیت قیمت ارز یا کاهش تنش‌های منطقه‌ای، احتمال تعدیل قیمت‌ها نیز وجود دارد، اما به‌طور کلی چشم‌انداز این ماه نشان‌دهنده فشارهای افزایشی بر بازار فولاد است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول