سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

3854300-50313

با ما در تماس باشید

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
تاریخ انتشار: 8 مرداد 1402

نمودار قیمت پروفیل آهن

نمودار قیمت پروفیل آهن از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد.

قیمت پروفیل تولید شده به ویژگی های وزنی، کیفی، ابعاد، اندازه و … بستگی دارد. از طرفی قیمت اولیه پروفیل آهن بستگی به وزن آن دارد.
موارد دیگری از جمله کیفیت، برند تولید کننده و نوع ساختار آن نیز در نمودار قیمت پروفیل آهن تاثیر گذار است. یکی از دلایل مهم تعیین نمودار قیمت پروفیل آهن در هر کشور قیمت جهانی است که بر هر کشور تاثیر گذار است.
صنایع خودرو سازی و بازار مسکن همیشه قیمت آهن آلات و نمودار قیمت پروفیل آهن را در داخل و خارج رصد می کنند.

این صنایع همیشه به دنبال کمترین قیمت در دامنه نوسان قیمت ها هستند. در کشور ما نمودار قیمت پروفیل آهن از ثبات خاصی برخوردار نیست.

شما همراهان می توانید برای اطلاع از قیمت تیر آهن و سایر آهن آلات مور نیاز خود با سایت فولاد مهراد همراه شوید.

دسته بندی و کاربرد پروفیل آهن

پروفیل ها در قطعه های تو خالی در ابعاد مشخص برای استحکام سازی استفاده می شوند. در شکل های مختلف و کاربرد های متنوع در صنایع فولاد طراحی و تولید می شوند.
انواع پروفیل ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند که پروفیل ساختمانی و پروفیل صنعتی را شامل می شود.
پروفیل ساختمانی به محصولاتی اطلاق می شود که در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. پروفیل ساختمانی به چند نوع تقسیم می شود:

  1. نورد گرم، قوطی شکل است که از نورد گرم شمش فولاد ساخته می شود.
  2. نورد سرد، محصولی ناودانی مانند است، برای تیر تکیه گاه سقف کاذب و چارچوب های ساختمانی مصرف دارند که با شکل دادن ورق های فولادی ساخته می شود.
  3. مرکب که از ترکیب دو مورد گفته شده ساخته می شود.
  4. پروفیل صنعتی، این نوع پروفیل در صنایع عظیم مانند خودرو سازی و صنایع دفاعی کاربرد دارد. این صنایع بیشتر از مدل قوطی مربع مستطیلی یا قوطی مربعی استفاده می کنند.

نوع دیگری از دسته بندی پروفیل آهن نیز وجود دارد:

  • پروفیل های باز مثل تیر آهن، تسمه، نبشی، ناودانی و میل گرد.
  • پروفیل بسته مثل لوله و قوطی.

علل نوسانات نمودار قیمت پروفیل آهن در سال های اخیر

در حال حاضر با توجه به شرایط خاص کشور نمودار قیمت پروفیل آهن بسیار افسار گسیخته عمل می کند. اگر نگاه کلی به شرایط کنونی کشور، بازار و عوامل مختلف بیندازید متوجه نوسانات نمودار قیمت پروفیل آهن در سال های اخیر خواهید شد.
شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع و ثبات تقریبی ویروس کرونا، عدم موفقیت دولت در کنترل آن، رکود در بازار مسکن، عدم صادرات، نبود منابع ارزی و همچنین سقوط سهام بورس و از بین رفتن سرمایه های زیاد باعث ایجاد نوسان در نمودار قیمت پروفیل آهن در بازار شده است.
این عوامل باعث سقوط ارزش پول ملی شد و قیمت ارز رایج کشور که دلار است را افزایش داد.

این شرایط یقینا بر شرایط بازار فولاد تاثیر داشته که باعث افسار گسیختگی در قیمت پروفیل شده است.
مجموع موارد ذکر شده در چند سال اخیر و تاثیر آن در بازار و همچنین تاثیر گرفتن از بازار های جهانی باعث شده نمودار پروفیل آهن دچار نوسان شود و پیش بینی قیمت ها برای ادامه سال 1400 را دچار مشکل کند.
اگر کلیه عوامل منفی که در نوسان نمودار قیمت پروفیل آهن اثر گذار بوده اند برطرف شود و میزان تقاضا در بازار چند برابر شود می توان نمودار قیمت پروفیل آهن را به ثبات نسبی رساند.

عوامل موثر در نوسان قیمت پروفیل آهن در سال 1400

عوامل متنوعی که بر نمودار قیمت پروفیل آهن در سال 1400 تاثیر دارد را به اختصار می توان نام برد. روند بازار داخلی، تورم، کاهش یا افزایش ارزش پول ملی، بودجه تخصیص یافته دولت برای بخش های عمرانی، وضعیت عوارض و مالیات بر مواد اولیه در صنعت فولاد و قیمت کلی آهن در بازار های جهانی بر بازار داخلی تاثیر خواهند داشت.
عمده محصولات پروفیل آهن در صنعت ساختمان سازی و عمران به کار می رود.

با نیم نگاهی به دهه 80 در می یابید که پروژه های مسکن مهر، کاهش نرخ ارز به دلیل افزایش صادرات نفت و وفور ارز در کاهش قیمت پروفیل آهن و به طور کل محصولات فولاد اثر گذار بودند.

در نتیجه تقاضا در کشور به شدت افزایش داشت.
شاید بتوان گفت آهن آلات در گروه محصولات استراتژیک قرار دارد، زیرا عوامل مختلف در کاهش یا افزایش قیمت و عرضه و تقاضای آن تاثیر دارد.
عامل دیگر که بر هزینه محصول نهایی تاثیر گذار است هزینه حمل و نقل است.

حمل و نقل مواد اولیه سه یا چهار برابر محصول پایانی است. کشور ما پر از معادن آهن و فولاد است که از این نظر در جهان پیشتاز می باشد. کشور هایی مانند ترکیه یا کره جنوبی معادن فولاد ندارند و مواد اولیه را خریداری می کنند.
فولاد در کشور چین عیار پایینی دارد که باعث می شود مواد اولیه را از کشور های دیگر وارد می کنند. حمل و نقل در این کشور ها بر قیمت نهایی تاثیر دارد.
می توان نتیجه گرفت که تحرکات جهانی در حوزه فولاد بر قیمت و نمودار قیمت پروفیل آهن در همه کشور ها تاثیر می گذارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول