سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

3854300-50313

با ما در تماس باشید

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1403

تحلیل بازار فولاد 17 شهریور 1403

تحلیل بازار فولاد 17 شهریور 1403 - شرکت فولاد مهراد

گزارش بازار فولاد در 17 شهریور 1403

بازار فولاد ایران همواره تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. که این عوامل، نقش مهمی و حیاتی در تعیین قیمت‌ها و جهت‌گیری معاملات آن ایفا می‌کنند.  با نگاهی به وضعیت بازار در هفته‌های گذشته و بررسی تغییرات آن می‌توان گفت. که قیمت مقاطع فولادی رد 17 شهریور 1403 روند ثابت با افزایشات جزئی داشته است. در پایان روز 17 شهریور شاخص کل بورس با افت 7665 واحدی همراه بود. همچنین نرخ دلار در همین روز به قیمت 59900 هزار تومان بود، که در مقایسه با هفته قبل روند ثابتی داشت.

بررسی وضعیت بازار فولاد در هفته‌های اخیر

در هفته‌های منتهی به 17 شهریور 1403، بازار فولاد ایران دستخوش تغییرات متعددی شد. از ابتدای سال جاری تاکنون، قیمت میلگرد آجدار سایز 14 تا 32 در مجموع حدود 5.1 درصد افزایش داشته است. این افزایش عمدتا به دلیل رشد قیمت جهانی فلزات و دلار بوده است.

در هفته منتهی به 16 شهریور، قیمت میلگرد بطور میانگین تغییرات چندانی نداشته و در محدوده 28 الی 33 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم باقی ماند. این در حالی است که کف قیمت میلگرد به 27100 تومان و سقف آن به 33000 تومان رسید. در این بازه زمانی، معاملات بورس کالا نیز با کاهش قیمت‌های جزئی همراه بود، به طوری که قیمت میانگین موزون میلگرد حدود 0.5 درصد کاهش یافت و به قیمت 28923  هزار تومان رسید.

لینک-داخلی-مقالات-فولاد مهرادحتما بخوانید  پیشنهاد کارشناس فولاد مهراد: تحلیل بازار فولاد هفته پایانی مرداد 1403

بورس کالا در تاریخ 17 شهریور 1403

بر اساس گزارش‌های دریافتی، در این هفته تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا شاهد عرضه گسترده‌ای از محصولات فولادی و معدنی خواهد بود. به طور خاص، 506 هزار تن گندله سنگ آهن، 297 هزار و 500 تن آهن اسفنجی، 89 هزار و 464 تن ورق فولادی، 43 هزار و 720 تن میلگرد، 32 هزار و 150 تن شمش بلوم و یک هزار و 256 تن تیرآهن عرضه شد. که این میزان عرضه براساس تحلیل نیاز بازار و شاخص های وابسته تعیین می گردد.

بورس کالا در تاریخ 7 شهریور 1403-شرکت فولاد مهراد

عوامل تأثیرگذار بر عرضه و تقاضای مقاطع فولادی

نوسانات قیمت دلار

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت فولاد، نوسانات بازار ارز و به‌ویژه دلار است. در هفته گذشته، شاهد افزایش 200 تومانی نرخ دلار در بازار آزاد بودیم. که این قیمت در پایان هفته به قیمت 59900 تومان رسید. دلار در بازار آزاد امروز 17 شهریور 1403 به قیمت 60000 تومان بفروش می رسد. تمامی این نوسانات بطور مستقیم موجب افزایش قیمت مقاطع فولادی در بازار می شود.

محدودیت‌های برق و افزایش عرضه مقاطع فولادی

محدودیت برقی یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در تغییرات قیمت فولادی است. در هفته‌های گذشته، این محدودیت‌ها موجب کاهش تولید وعرضه در بازار فولاد شد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که در هفته های پیش رو با رفع این محدودیت‌ها، حجم عرضه محصولات فولادی به ویژه شمش و میلگرد افزایش یابد.

لینک-داخلی-مقالات-فولاد مهرادحتما بخوانید  پیشنهاد کارشناس فولاد مهراد: گزارش بازار فولاد – 3 الی 8 شهریور 1403

کاهش قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد

بازار جهانی فولاد در هفته‌های اخیر با نوسانات نزولی مواجه بود. به‌عنوان مثال، قیمت سنگ آهن در بورس‌های کالایی دالیان و سنگاپور به ترتیب 2.58 و 1.8 درصد کاهش یافته و به حدود 90.9 دلار به ازای هر تن رسید. همچنین، قیمت شمش فولادی در بازار داخلی چین به زیر 400 دلار سقوط کرده است. این کاهش‌ها ممکن است به سقوط قیمت‌های داخلی ایران نیز منجر شود، به‌ویژه اگر تولیدکنندگان چینی به صادرات بیشتر به بازارهای بین‌المللی بپردازند.

رکود بازار مسکن و تأثیر آن بر بازار فولاد

وضعیت بازار مسکن یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در بازار معاملات مقاطع فولادی است. در هفته‌های گذشته، بازار مسکن ایران همچنان در رکود عمیقی به سر می‌برد. که این رکود عمیق موجب کاهش تقاضای خرید میلگرد و تیرآهن در بازار شده است.

پیش‌بینی بازار فولاد در هفته پیش‌رو

بورس کالا و بازار فولاد در روزهای منتهی به 17 شهریور با نوسات جزئی همراه بود.این احتمال وجود دارد که با رفع محدودیت‌های برق و افزایش عرضه شمش و میلگرد، قیمت برخی از مقاطع فولادی کاهش پیدا کند. همچنین، تغییرات نرخ ارز و وضعیت بازار جهانی فولاد بعنوان یکی از شاخص های کلیدی نقش مهمی در تعیین جهت‌گیری بازار دارد.

با توجه به افزایش حجم معاملات در بورس کالا و کاهش قیمت‌های جهانی، انتظار می‌رود که قیمت مقاطع فولادی به‌ویژه شمش و میلگرد در هفته‌های پیش‌رو با فشار کاهشی مواجه شود. این کاهش قیمت منجر به افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش حجم معاملات در بازار می شود.

نتیجه‌گیری

بازار فولاد ایران در هفته منتهی به 17 شهریور 1403 تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله نوسانات نرخ ارز، محدودیت‌های برق و رکود بازار مسکن داخلی قرار داشته است. با این حال پیش‌بینی می‌شود، قیمت مقاطع فولادی با افزایش تولید و رفع محدودیت برقی کاهش پیدا کند.

لینک-داخلی-مقالات-فولاد مهرادحتما بخوانید  پیشنهاد کارشناس فولاد مهراد: تأثیر نرخ دلار بر قیمت مقاطع فولادی مرداد 1403

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول