گزارش پانزدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و تنی چند از فعالان و متخصصین صنعت فولاد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته آغاز به کار کرد.

بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، سعید عسکرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران، حمیدرضا فولادگر مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدجواد براتی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه و احمدرضا طحانیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند و بخشی از سخنان ایشان در افتتاحیه این چنین بود:

اصفهان به عنوان پایتخت صنعت فولاد در کشورمان جایگاه ویژه ای دارد و اکثر تولید کنندگان در این استان متمرکز شده اند و بزرگترین دستاورد برگزاری نمایشگاه فولاد می تواند حذف واسطه و آشنایی تولید کننده و مشتری و کسب اطلاعات از همدیگر باشد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از اول تا چهارم شهریورماه از ساعت :۱۰:۰۰ لغایت ۱۸:۰۰ در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در کمربندی شرق اصفهان برگزار شد.

گزارش پانزدهمین نمایشگاه

همچنین احمد خوروش در نشست تخصصی پانزدهمین نمایشگاه متالکس اصفهان تاکید کرد:
لزوم حرکت به سمت تولید فولاد با ارزش افزوده بالا

مدیرعامل مجتمع فولاد کویر گفت: باید به سمت تولید فولاد مقرون به صرفه تر و باارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم…

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد کویر احمد خوروش که در پنل تخصصی «رفع محدودیت‌ها در مسیر تولید و تجارت پایدار زنجیره فولاد» سخن می‌گفت،ضمن بیان این مطلب با اشاره به شکل تولید و حمایت اندک دولت از تولید کنندگان افزود: باید شورایی با موضوع آهن و فولاد تأسیس کنیم تا از پراکنده‌گویی درباره این صنعت نجات پیدا کنیم.

رئیس انجمن نورد ایران ادامه داد: باید تلاش کنیم با رعایت برخی ملاحظات به ظرفیت اسمی تولید فولاد کشور و سپس صادرات بیشتر و بالاتر دست پیدا کنیم.
فعلاً برای صنعت فولاد کشور هیچ کار مهمتری وجود ندارد.

خوروش با اشاره به تولید فولاد در برخی از کشورهای همسایه مثل افغانستان و پاکستان گفت :ما نمی‌توانیم جلو آنها را بگیریم، بلکه باید به سمت تولید فولاد مقرون به صرفه‌تر و با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به مشکلات ناشی از دخالت دولت در صنعت فولاد افزود: دولت قابل حذف نیست اما نقش آفرینان حوزه فولاد باید با نقش خود را در حوزه مشورت به دولت جدی بگیرند تا قوانینی که باعث رشد آن صنعت می‌شود تدوین شود.

این پنل تخصصی به همت کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان عصر روز چهارشنبه در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی، فولاد، رخته‌گری ، ماشین آلات و صنایع وابسته (متالکس) برگزار شد.

فولاد مهراد
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *